Op basis van onze StrapapartS® methodologie hebben wij de volgende scans ontwikkeld

1.
De Business Scan brengt snel de sterktes en zwaktes van uw organisatie in kaart.

Wij vragen uw belangrijkste managers om voor elk bedrijfsproces aan te geven hoe belangrijk het is en hoe goed/slecht de executie plaatsvindt. Op deze manier krijgt u inzicht in de mening van uw key managers en kunt u uw aandacht richten op de processen die verbetering behoeven. Bedrijven als Sara Lee, Nestlé, Heineken, ABN AMRO en ING zijn u reeds voor gegaan.

  >>>
   
2.

De New Product Development Scan geeft snel inzicht in de kwaliteit uw NPD proces

Succesvol nieuwe producten lanceren is niet een kwestie van diepe zakken. De sleutel tot succes: heldere prioriteiten, een strakke fasering, duidelijke taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden, gezamenlijke doelstellingen en een passend beloningsstructuur. De uitkomsten van deze scan helpen u om uw NPD naar een hoger plan te brengen.

  >>>
   
3.

Het Customer Survey en Benchmark brengt de tevredenheid van uw klanten in kaart

Onze B2B scan meet niet alleen de absolute klanttevredenheid, maar onderzoekt ook welke prioriteiten uw klanten hebben en hoe u presteert ten opzichte van de concurrentie. Vervolgens kunt u bedrijfsbrede én klantspecifieke verbeteracties opstarten. Sara Lee gebruikt deze scan in Spanje, Duitsland, Frankrijk, Italië, Maleisië en Australië.

  >>>
   
4.
De Fusie-Integratie Scan helpt u om uw fusie of overname tot een succes te maken

Fusies creëren vaak niet de waarde die voorop stond. Eén van de belangrijkste oorzaken: de beide ondernemingen en vooral de mensen blijken niet bij elkaar te passen, cultuurverschillen. Deze scan helpt u vroegtijdig verschillen in cultuur en managementstijl inzichtelijk en concreet te maken. In het verleden hebben DHL en H.J. Heinz onze scan gebruikt om gericht aan het overbruggen van cultuurverschillen te werken

  >>>
   
5.
De Cultuur Scan geeft een snelle typering van de cultuur binnen uw onderneming

Cultuur, iedere manager weet dat het belangrijk is maar meestal blijft het een ongrijpbaar fenomeen. T&VdK heeft een op de business gebaseerde scan die cultuur wel concreet maakt. Voorbeelden van issues die aan bod komen zijn: leert u van fouten? Mag men zijn baas tegen spreken? Wat doet u met niet presterende medewerkers? ABN AMRO, KLM en United Biscuits hebben onze scan gebruikt om gericht aan hun cultuur te werken.

  >>>